Tesse listar lite

Hejahejahejaheja!

  • ny skola. Ska bli spännande att få träffa en ny klass, gå i skolan mitt i stan och få något helt nytt helt enkelt. Jag behöver nytt känns det som. Känns inte så jobbigt med allt plugget, när man vet att det liksom kommer bli helt nytt. Så cred till det! (även fast jag kommer sakna min gamla skola)
  • Höstkläder! Alla kläder som affärerna är proppade i just nu gör att jag vill köpa hela butikerna. Så höstmodet gör mig väldigt glad. 
  • En hel vecka kvar av sommarlovet. Tänk att det är ett helt påsklov kvar av sommaren, och hur mycket hinner man inte på ett påsklov? Man hinner hur mycket som helst. Så nu har jag en hel vecka på mig att shoppa, fixa klart mitt rum umgås med massa kompisar och kanske bada.  
  • sova på morgonen. Jag älskar att sova hela morgonen. Vakna och inse att man kan somna om. Så skönt. Tänka på hur lycklig man är som slipper gå upp helt enkelt.  

Mindre av detta

  •  Dåliga filmer. Jag fattar inte vad det är med världen och dåliga filmer den här veckan. Jag ser bara massa filmer som först verkar bra men som sedan visar sig vara så otroligt dåliga att jag inte fattar hur jag kunnat slösa min tid med dem. Är det så svårt och göra sevärda filmer?
  • Magar. Jag har värsta knutarna i magen som aldrig vill försvinna. Så jag dissar verkligen magar för tillfället. 
  • Oranga tapeter. Jag spyr på mina oranga tapeter jag har i mitt rum just nu (fast jag ska ju måla om denna vecka så jag behöver inte direkt lida så mycket av det längre). Hur som helst så får de där oranga tapeterna  mig att tänka på mörka vinterkvällar med en hög med plugg framför sig.  
  • Lennart är bortrest. Det är bara sämst.



Vi har köpt ett helt paket med dessa legendariska glassar. Hulahula!


Hösten 2009 börjar visst närma sig ganska mycket.

//Tesse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback