helvettemannen :) haha

Jag seriöst är helt död på att plugga. Jag försöker trycka in all information om den där jävla medeltiden i huvudet och samtidigt fatta vad vetenskapen och den politiska utveckligen har med konsten att göra samtidigt som jag har panik över hur oroväckande lite jag vet om renässansen. Herregud. Asså arabisk historia, bysantinska riket, sengotik, romansk stil, gotiska stilen, ungrenässans, högrenässans och alla himla påbrån från aniken. Jag säger bara kryssvalv liksom?! Vad fan kom dom i från? Helvettehelvettehelvette. Det är helt fysiskt omöjligt att lära sig fyra bildspel, typ fem miljoner häften med extrapapper, två fullskrivna block och 103 sidor i böckerna till på måndag. Min framtid känns rejält osäker måste jag säga. Och här sitter jag och skriver ett blogginlägg. Plus att jag måste göra klart en himla presentation på franska till på måndag JAG KAN INTE ENS PRATA FRANSKA. Shit pomfrites. Typ ohlalal Harry Potter est un trés bon livre. Ehhhhhhh. Varför har Leonardo Da Vinci och hans trevliga vänner gjort min helg till världens jobbigaste. Tänk bara hur mycket bättre det skulle vara om dom bara hade forsatt på exakt samma sätt som i det klassiska grekland ända fram till barocken. Snacka om att de skulle spara mig tid. Men näej, istället hittar de på fem konstilar till och historia som ändrar sig hudra gånger men som tillslut slutar med att det var lika dant som innan. 

PERSPEKTIV PÅ HISTORIEN. NEJ TACK. HISTORIA A OCH KULTURHISTORIA ÄR FAKTISKT KUL EGENTLIGEN. UTOM NÄR MAN MÅSTE PANIKPLUGGA IN HELA GREJEN PÅ EN HELG. SHIT POMFRITES. 

Okej. Var bara tvungen att avreagera mig lite.

//Tesse 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback