Sööödra tjalalalala

Idag startade läroverksfejden. För oinsatta så är det en tävling mellan södra latin, norra(torra) real, östra real och kungsholmen. Första deltävlingen var debatt på kg. Vi (jag, hanna, axel, aris och israa) var väldigt smarta och hade inga biljetter. Vi tänkte i alla fall försöka smita in ändå. Kungsholmen har såklart världens tråkigaste och strängaste rektor så det gick inte så bra.. Vem bryr sig om brandrisken egentligen? Hur ofta brinner det liksom? Skulle väl inte göra så mycket med 5 pers till? Vi var i alla fall med i södras intåg, klädda i rött från topp till tå (varför just rött? jag äger inte ett enda rött plagg! Fick låna ett par röda byxor och en röd djurgårdströja av hanna så det var lugnt, jag var väldigt fin måste jag säga. Nu får det vara slut på denna långa parantes) och sjöng(skrek) att vi var bäst genom hela stan (tunnelbanesträckan slussen - fridhemsplan..). Man kan ju säga att vår röda armé drog en hel del blickar till sig haha.

Men utanför kungsholmens aula så tog vår fina resa slut som sagt. Så efter att ha hittat ett paraply på golvet så gav vi oss ut i det "fina" vädret igen. Vi hamnade på ett café vid fridhemsplan där vi satt ett bra tag. Väldigt trevligt var det. Haha.

Imorgon är det södra latins melodifestival och den vill vi gärna gå på, fast vi har visst inga biljetter till den heller. Vi är så duktiga. Men det löser sig hoppas jag, höhö.


Söta lulah! Som förresten har väldigt mycket att göra med inlägget.. öhm ja.

// Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback