Tråkig tjej

Sitter och funderar över om jag orkar åka till andra sidan stan ikväll eller inte... jag vet inte. Det är jobbigt. Det är kallt. Jag är trött. Det lockar rätt mycket att bara sitta kvar här i den varma soffan, trycka i mig chips hela kvällen, se någon bra film och vakna i min egen säng imorgon bitti... Men är jag inte alldeles för sorglig om jag stannar hemma? Typ tråkigaste människan i världen. Men jag har inte ens ett jullov att fira som resten av hela världen verkar ha. Fast jag vill ju typ åka. Om jag orkar. Åh dessa svåra beslut.

Apropå svåra beslut... individuella val till trean... snacka om beslutsångest. Samhälle b? Psykologi? Foto? Multimedia? Dans? Engelska C? Orkar man bry sig om meritpoäng? Läsa utökat?
Vad vill jag plugga sen? Var kommer jag in någonstans? Plugga utomlands? Vad vill jag jobba med?

Intagningsgränsen för arkitektutbildningen är liksom 22,0. Måste ju ge upp mitt liv totalt om jag ska satsa på det. Det är inte värt det. Men ingen annan utbildning lockar speciellt mycket just nu.

Äh, nu ska jag äta middag, sen får jag se hur kvällen blir.


kvackkvack.

Anita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback