söndag - syprojekt


Inhandlade denna klänning på monkis rea förra veckan, kostade 100 kr om jag inte minns fel. Tanken var att sy om den till något lite mer användbart. Började lite smått idag och det gick jättebra till en början, sydde om hela resåren och ena ärmen. Allt såg jättefint ut tills jag skulle klippa bort en bit tyg från sömmen i ärmen och råkade slinta med saxen och göra ett hack på fel ställe... Så frågan är nu om jag ska sy om ärmen och göra axelbandet smalare eller om jag på något sätt ska laga det trasiga stället? Kan man ens det?? Åh jag kanske överskattade min syförmåga, förutom idrott var ju syslöjd mitt sämsta ämne i högstadiet haha. Sen är den stora frågan hur kort jag ska göra den, antingen som en kortare klänning eller mer en tröja. Riktig beslutsångest faktiskt!

Anita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback