vinterdepp

Värt med en halvtimmes skoldag... speciellt när resan dit tar ungefär 40 minuter från dörr till dörr, och lika lång hemresa såklart.

Jag klickade mig in på stinalees bikt idag och började läsa kommentarerna. Det är väldigt jobbigt att läsa vissa men man kan inte låta bli. Många hemska och sorgliga historier, man tycker så synd om alla och tycker världen är så orättvis. Tillslut satt jag där och grät liksom, haha. Känns så patetiskt att sitta och gråta i sin ensamhet. Fast jag måste nog säga att jag kände mig väldigt mycket mer patetisk några dagar sen då jag satt och grät till ett gossip girlavsnitt... asså hahaha. Så mobbad jag är. Gossip girl liksom. Men det var faktiskt ett FETT sorgligt avsnitt..

För övrigt känner jag mig så hopplöst trött på vinter och snö att det inte är sant. Jag orkar inte göra någonting alls typ. Otaggad på allt. Sen hatar jag min vinterjacka av hela mitt hjärta. Det är inte kul att gå runt och känna sig som en flodhäst varje dag. Jag har ju två mockajackor och en skinnjacka i garderoben som bara väntar på att få möta solen. Jag väntar också. Vill ha vår nuuuu. Jag är så taggad på gröna träd, ljusa kvällar och ett väder som faktiskt gör det möjligt att vara utomhus ett längre tag utan att ständigt vara på jakt efter en inomhusplats att värma sig på. Enligt smhi brukar den metereologiska våren normalt komma till stockholm runt den 16 mars, alltså en månad kvaaaar... Eller så flyttar till malmö så behöver jag inte ens vänta en hel vecka hehe..

Nä jag behöver nog lite endorfiner just nu, choklaaaaad! 



Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback