flooomingsberg


Idag vågade vi variera oss lite så istället för långsjön femte dagen i rad så blev det smedsuddsbadet vid fridhemsplan. Det var ju kallare vatten men mysigt ändå. Jag hade med mig min ipod så vi lade oss ner och skulle lyssna på den. Så jag tryckte på "blanda spår" och hoppades på en bra låt. Så hör jag A dustland fairytale börja spelas. Det är verkligen min och Tesses låt. Av 347 låtar på min ipod så var det just den som slumpades fram. Helt sjukt.

Sen när vi gick därifrån hade vi ingen aning om vart vi skulle så vi bara gick, och plötsligt hamnade vi i en helt främmande park. Där la vi oss i gräset och lyssnade på musik, vi hade ingen som helst aning om vart vi var. Det var sjukt mysigt iallafall. Sen fortsatte vi gå åt något random håll och plötsligt upptäckte vi att vi var på kungsholmen. Jag har ingen aning om hur vi hamnade där, jag har typ aldrig ens varit där förut. Sen gick vi lite till och plötsligt var vi i vasastan.

På tåget hem började vi prata om varför ställen heter som de heter och upptäckte att alla stuvsta, huddinge, tullinge och tumba har ett u i sig och undrade varför. Sen började vi byta ut u:en till andra vokaler. Stavsta, haddinge, tallinge och tamba. Vid Tamba fick vi världens skrattanfall och satt och grät av skratt på det annars helt knäpptysta tåget. Vi fick typ skrattdamp och kunde inte sluta. Hela tågresan och bussresan sen hade vi skrattdamp och fortsatte byta ut bokstäver. Flooomingsberg (inte flomingsberg utan floooooomingsberg), mööörsta, sudertulje cuntrum. Det måste vara något allvarligt fel på oss två, vi är helt enkelt inte normala. Ni skulle sett hur mycket vi skrattade åt de där namnen? Vi är experter på att vara pinsamma och skämma ut oss. Men det är ändå kul. Vi har kul.

Tack och hej leverpastej.
// Anita

PS. Vi var avundsjuka på Malin för att hon åkte till grekland ett par dagar sen.. SYND för henne bara att det är varmare i sverige än där just nu! Hahah varmare i sverige än grekland, hur ofta händer det liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback