Status: "nu skriver jag ett blogginlägg"

Idag har jag och tesse bakat havrebollar enligt världens bästa heliga södertörn-recept och lärt oss mysteriet på greveholm och harry potter låten på piano. Det är najs!

Är det bara jag som stör mig otroligt mycket på personer som bokstavligt tolkar "vad gör du just nu?"-frågan i statusrutan på facebook? Som skriver typ "snart ska jag äta köttbullar" eller "nu ska jag på träning mellan 19.00 - 20.30". Man behöver faktiskt inte dela med sig av varenda sekund av ens liv på facebook. Det kanske finns de som tycker det är otroligt intressant att bli informerad om varje händelse i folks liv, men det gör inte jag.

Nu tänkte jag skriva att jag ska gå och lära mig OC-låten på piano, men sen kom jag på att blir lite dubbelmoral då? Varför skulle ni bry er om det? Fast det är ju skillnad på bloggar och facebook. Bloggar väljer man att läsa, på facebook får man ta del av folks liv vare sig man vill eller inte.


otroligt smickrande bilder.

// Anita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback