mysigt

Asså allvarligt, kan man inte få lite fritid i det här livet?
Man pluggar ju verkligen exakt hela tiden. Alltså man går upp typ klockan sex på morgonen och sedan går man i skolan hela dagen för att sedan gå hem och plugga. Slutar man så att man kommer hem ungefär halv fyra då får man ju typ sitta till åtta eller nio om man har prov. Och prov har man ungefär alltid. Eller inlämningar. Man har liksom ingen tid att göra vad man vill. Det är ju lika dant på helgerna, jag pluggar liksom hela söndagarna med. Inte kul. Jag vill göra vad jag vill ibland.  
Vi har historaprov på fredag och jag försöker lära mig hela människans historia eller något. Är det någon som vet förhållandet mella sumererna och Akkaderna i mesopotanien något ännu för mig okänt årtal före kristus?
Nähä.

 





Jag har en ny halsduk också, den är mysig. 
För övrigt är kulturhistoria inte ett roligt ämne. Alla bara kulturhistoria är bäst, men det är ju så otroligt tråkigt. Jag undrar vad alla andra har för rolig kulturhistoria för våran är ungefär som vanlig historia fast bara mycket tråkigare. Jag menar jag kan bara inte tycka det är roligt att läsa om tempelordningar och jämföra tempel i grekland och rommariket och studera skillnaderna mellan skulpturerna i minokiska, mykenska, medeleltiden och i det klassiska grekland. Det är liksom sövande. Jag skiter i keramiken på 2600 talet f kr ungefär. 
Jaja. Ha det bra. 
Jag gick hem efter franskan idag, mådde lite halvbra, så nu har jag pluggat historia hela dagen. Not så kul. 

//Tesse

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback