NV0a --> NV1a

Igår blev jag och min klass nollad av tvåorna så äntligen kan vi kalla oss själva för ettor!:) Jag är etta och Tesse är fortfarande en liten nolla, stackars liten haha.

När vi mötte tvåorna på södermalms torg var de svartklädda med gravallvarliga ansikten och med en grammofon i högsta hugg. "NER PÅ MAGE I EN RAD!" skrek en kille. Vi fattade inte om han var seriös och såg lite förvirrade ut och då skrek han igen "LÄGG ER NER PÅ MAGE I EN RAD SA JAG!!". Ja typ så höll dom på, som i militären haha. Vissa kunde inte hålla sig för skratt men det fick man ångra när dom började kasta saker "SKRATTA INTE!".

Vi blev i alla fall uppdelade i lag och alla fick varsin lista med olika uppgifter man kunde utföra för att få poäng. Uppgifterna var typ hångla med en skyltdocka, hålla främmande folk i handen, få någons nummer med hjälp av dåliga raggningsrepliker, lägga sig i en kyldisk, rulla ner för götgatsbacken, pussa ett tåg och lite sånt.

Efter det hade vi någon stafettliknande sak. Vi blev snurrade tio varv, sen skulle vi försöka springa rakt över en halkig presenning fram till en innebandyklubba som vi skulle sätta mot pannan och snurra tio varv runt, och sedan springa tillbaka. Det gick INTE bra för mig på något sätt. Jag trodde verkligen inte man skulle bli så yr, men jag kunde inte springa rakt. Vid innebandyklubben kunde jag knappt stå på benen längre och ramlade pladask på gräset. Hela marken typ snurrade. SAMTIDIGT som vi gjorde detta kastade tvåorna ägg, mjöl och sprutgrädde på oss. Jag klarade mig ganska lindrigt undan och fick bara mjöl över hela mig. Laget som förlorade fick däremot ägg i håret och på kläderna, mjöl fastkletat i äggen PLUS en mustasch ritad med spritpenna. Gissa om jag var glad över att inte förlora??




På efterfesten var tvåorna helt plötsligt jättetrevliga och glada och ba "nu är vi alla vänner!" haha. Vissa hade dåligt samvete för att dom hade varit så taskiga. 
Kvällen blev iallafall otroligt lyckad (eller ja.. inte hela kvällen kanske..) Men jag hade verkligen skitkul mestadels av tiden. Jag gillar min nya klass sjukt mycket och det var trevligt att prata med nya personer (även fast jag glömt namnen på hälften och ändå typ inte kommer känna igen i dagsljus men jaja).


har ingenting med inlägget att göra med här är vår kanin. utfyllnadsbild typ haha.

Nu måste jag fortsätta plugga
// Anita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback