Trollen, djävulen och kungen av Rom.

Talesättet "när man talar om trollen" är ganska knäppt har jag kommit fram till. Varför troll liksom? Och på engelska säger man ju "speak of the devil". På spanska säger man "hablando del rey de Roma", alltså när man talar om kungen av Rom. Jag menar vad har trollen, djävulen och kungen av Rom gemensamt? Det är ju en ganska märklig blandning.
Med hjälp av wikipedia hittade jag talesättet på andra språk. Dem handlar om allt från vargar, tigrar, åsnor och hundar till solen och ondska.
Men det japanska måste ändå vara bäst; "uwasa o sureba kage" med översättningen "Gossip (about someone) and he will appear". Enkelt och rakt på sak liksom.

Som ni märker är jag ganska så uttråkad nu. Sista dagen på lovet, är sjukt trött för jag har lyckats vända på dygnet(åt fel håll alltså) de sista dagarna och så känner jag mig lite halvt förkyld. Orkar inte göra något speciellt idag. Borde plugga lite också...

Igår var iallafall en väldigt mysig dag, träffade tesse, malin och jenny och vi gick runt i stan lite. Fikade på muffin bakery där jag åt en ganska så underbar hallonpaj. (Jag gillar inte muffins)
På kvällen hyrde vi film, åt chips och sjöng lite lips. Typ singstar. Lite jobbigt att jag var så sjukt trött bara, gick hem ganska tidigt.


Hej fjortispose och hej ny mössa! 35 spänn.
Jag tror det är dags att klippa min lugg..


Tesse har lärt mig att virka, men går lite sådär....


Kvack.


snygging.


Mami är snäll!

Det var ett tag sen jag la upp webcam bilder. Jag har inte ens fotat med den sen i maj. Men som sagt så är jag övertrött och vääldigt uttråkad just nu.

// Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback