Snöööö överallt


Kul att det var tjugo minus när jag vaknade imorse
Kul att byggarbetarna håller på och fixar precis vid min trappuppgång från rummet
Kul att tåget var försenat tjugotvå minuter så att jag kom sent till min första lektion
Kul att dom inte förvarnade om kort tåg när jag var påväg hem och jag fick springa över halva ishala perrongen
Kul att jag fick vänta i huddinge i femtio minuter på bussen
Kul att komma hem och se att byggarbetarna nu även tagit över köket
Kul att jag måste åka och kolla på tapeter, något av det jobbigaste som finns, för tredje gången på en vecka
Kul att det är språksprovsvecka och att alla som inte läser språk har det fett chill
Kul att vara ensam på alla hjärtans dag..

Nä nu ska jag inte deppa haha. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt. I helgen åkte jag både skridskor och snowboard, sånt gör att man hatar vintern lite mindre för en stund. Men tapeter är faktiskt sjuuukt jobbigt. Det är samma sak varenda gång. Man åker till någon affär, har en bild i huvudet på vad man letar efter ungefär, kollar igenom katalog efter katalog och hittar inte en enda tapet som funkar. Trots att det typ finns oändligt många. Igår gick typ hela familjen runt och var irriterade på varandra för att vi inte alls kunde komma överens om en tapet till köket. så himla töntigt men alla har väldigt starka åsikter tydligen.

Ikväll blir det sushiiiiii
puss och kram skumbanan
Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback