kompisar + mellis = sant

Hej hej min trevliga trevliga blogg
Vad ska jag säga egentligen? Det är lördag idag och jag känner mig allmänt tillfreds ni vet. Chilligt, lördag och bara najs. Trots att jag inte har mycket planer idag alls känns allt sjukt skönt. Vaknade värsta tidigt imorse och målade klart en tavla som jag tror att den totala målartiden på var typ 5 timmar, eller mindre vilket är sjukt lite för en oljemålning. Måste ha blivit lite inspirerad av van Gogh, Munch och manet efter vårt kulturhistoriaprov för plötsligt har jag målat värsta blandningen av impressionistiska och expressionistiska oljemålningen som ser helt crazy ut. Tror det beror på att jag har målat mycket noggrana saker senaste tiden och saker som är lite tråkiga. Typ avatartavlan. Ganska ointressant och typ hej jag har lagt ner en timme på varje öga hahaha. Så jag började tänka på att avatartavlan egentligen inte alls är min vanliga målarstil och egentligen målade jag nog den mest för att se om jag kunde ni vet. Alltså se om jag kunde måla aniskten i olja mer noggrant. Och jag lyckades ju typ, men samtidigt. Det var ganska tråkigt att måla den. Den här tavlan var tusen gånger roligare och liknar mer det som jag brukar måla fast lite överextremt. Men det är så skönt att bara skita i hur saker egentligen ser ut och bara måla och låta det bli som det blir. 


(Anita, jag gör det här för din skull nu. Lägger upp bilden i 600 fast den blir typ craaaaaaaaaaazy stor :p)

Förresten är kompisar + mellis = sant! Känns som det är tusen gånger för sällan man bara random åker hem till någon och äter mellis! Seriöst det är jättemysigt. Från och med nu tänker jag göra det oftareeeee. 

//Tesse

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback